Ylivieskan seurakunnalle ylijäämäinen tilinpäätös

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto yhtyi seurakuntarakennetyöryhmän loppuraportin ajatukseen, jonka mukaan seurakunnan luonne hengellisenä yhteisönä voi parhaiten toteutua pienessä alueellisessa yksikössä, kun taas tukitoimet (talous- ja henkilöstöhallinto, kiinteistötoimi, ruokahuolto ja tietohallinto) voidaan toteuttaa paremmin suuren yksikön organisoimana. Kirkkoneuvosto pitää rovastikuntamallia hiippakuntakohtaista hallintomallia parempana pohjana jatkokehittelylle. Kalajoen rovastikunnan seurakuntien palaute annetaan lääninrovastin kautta 3.4. mennessä.

Kirkkoneuvosto käsitteli vuoden 2011,  yli 90.000 euroa ylijäämäisen, tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen tilintarkastajille tarkastettavaksi ja kirkkovaltuustolle hyväksyttäväksi.

Kirkkoneuvosto päätti jatkaa Juha Niemelän nuorisotyönohjaajan viransijaisuutta kuluvan vuoden loppuun saakka. Kaarina Jaatiselle myönnettiin ero lastenohjaajan toimesta 1.9.2012 alkaen.