Hiljaisen viikon musiikki-illassa soivat jo pääsiäisen sävelet

Hiljaisen viikon musiikki-ilta keskiviikkona 4.4. klo 19 Ylivieskan kirkossa kutsuu hiljentymään Pääsiäisen sanoman äärelle. Pääsiäinen on innoittanut säveltäjiä todella paljon ja sisällöllisesti tuo kristikunnan merkittävin juhla lienee etenkin J.S. Bachin suurin innoittaja. Niinpä hänen Raamatun teksteihin pohjautuvia säveliä kuullaan tässä konsertissa.

Ohjelma sisältää perinteistä kirkkomusiikkia sekä virsiä ja hengellisiä lauluja sovitettuna viululle, sellolle ja uruille. Lauluja esittää Jonna Ypyä, selloa soittaa Tapio Hirvi, viulua Tuomo Hirvi ja urkuja Eeva Korhonen. Illan kolehti kerätään yhteisvastuulle.

Tulossa on myös kaksi odotettua kirkkokonserttia. Toisena pääsiäispäivänä Ylivieskan kirkossa pidettävässä Matkavirsiä –konsertissa esiintyvät Esa Ruuttunen - baritoni sekä Jussi Makkonen, Seeli Toivio ja Matti Makkonen – sello.

Kiitoslauluja arjen keskeltä – konsertissa perjantaina 13.4. kuullaan Ylivieskan kirkossa Jaakko Löyttyä ja Mika Nuorvaa.