Kiitoslauluja arjen keskeltä - Jaakko Löytty ja Mika Nuorva

Konsertti Ylivieskan kirkossa pe 13.4.2012 klo 19

Suomi-gospelin "isä ja poika" Jaakko Löytty ja Mika Nuorva ovat yhdistäneet voimansa, julkaisseet levyn ja lähteneet tien päälle. Konserttien otsikkona on levyn mukaan "Halleluja - Kiitoslauluja arjen keskeltä". Uudessa ohjelmistossa tummistakin sävyistään tunnetut muusikot hakevat arkeen valoa hyvien asioiden kautta. He muistuttavat, kuinka paljon kiitoksen aiheita harmaa ihmisarki sisältääkään.

Muutaman vanhan ja rakastetun laulun lisäksi konserteissa kuullaan uusia kappaleita, jotka käsittelevät kiitollisuutta elämää kohtaan. Lauluissa muun muassa eletään rivitalokaksiossa keitellen velliä rusinoilla ja voilla höystettynä, ylistetään lasten äitiä ja hoilataan arjen hallelujaa, vaikka edessä olisivatkin vaikeat ajat.

Löytyn ja Nuorvan maaliskuussa julkaisema levy linkittyy myös Herättäjä-Yhdistyksen 100-vuotisjuhlintaan. Duon levyllä on uusina sovituksina kaksi Siionin virttä: Halleluja, iloisin äänin ja Herraa hyvää kiittäkää. Konserteissa on muutama yhteislaulu, joiden sanat löytyvät käsiohjelmasta.