Ylivieskan seurakuntaan esitetään talousjohtajan virkaa

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 10.4.2012:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle seurakunnan talouspäällikön viran muuttamisen talousjohtajan viraksi ja yhden seurakuntamestarin viran muuttamisen johtavan seurakuntamestarin viraksi. Neuvosto hyväksyi myös virkojen johtosäännöt.

Merijärven seurakuntatoimiston toimistosihteerin viikkotyöaikaan lisättiin neljä viikkotuntia ja näin seurakuntatoimisto on jatkossa auki myös keskiviikkoisin aikaisempien maanantain ja torstain lisäksi. Määräaikaiseen diakonian virkaan 1.6.-31.12.2012 valittiin Sari Viitala. Zacharias Onditille pyydetään tuomiokapitulilta vokaatiota Ylivieskan seurakunnan osa-aikaiseen (60 %)ja  määräaikaiseen vs. seurakuntapastorin virkaan ajalle 2.6.2012 –6.1.2013, minkä ajan seurakuntapastori Eeva-Kaisa Laakko toimii seurakuntapastori Veli Matti  Linnanmäen sijaisena. Juhani Saukolle myönnettiin ero Merijärven kappeliseurakunnan suntion virasta 31.7.2012.

Seurakunnan rakennustoimikunta sai tehtäväksi tarkastaa seurakuntakoti Marian, Törmälän alatalon ja Merijärven kappeliseurakunnan asuinrivitalon sisäilmaongelmat. Kirkkoneuvosto hyväksyi Metsänhoitoyhdistys Kalajokilaakson esityksen ensiharvennuksien kilpailuttamisesta sekä taimikonhoitotöistä Heikkilän tilan tarvittavissa osissa.