Rovastikuntakuoro Haapaveden kirkossa

Kalajoen rovastikunnan rovastikuntakuoro konsertoi Haapaveden kirkossa sunnuntaina 22.4. klo 19. Suurkuorossa on noin 80 laulajaa alueellamme toimivista kuoroista. Kuoro esittää hengellisiä kuorolauluja joista suurimpana teoksena on Vilho Siukosen sovittama kansansävelmä Kaanaamaa. Kuoroa johtavat alueemme kanttorit. Tervetulosanat ja terveiset Petroskoista esittää Matti Harju ja iltahartauden pitää kirkkoherra Mauno Soronen, konsertin juontaa kanttori Martti Murtoperä. Tilaisuudessa kannetaan kolehti Petroskoin kirkon hyväksi.

Rovastikuntakuoro on perustettu viisi vuotta sitten Petroskoin uuden kirkon vihkiäisjuhlaa varten. Kirkko vihittiin käyttöön vuonna 2009, jossa kuoroa lauloi ja piti oman konsertin sekä konsertoi kahdessa muussa suomalaisten rakentamassa kirkossa. Kuoro on jatkanut toimintaansa konsertoiden muun muassa viime vuonna Valkeakosken ja Lempäälän kirkoissa. Konserttitulot on annettu  kirkon rakennusrahastoon. Kuoro vieraili toistamiseen Petroskoissa viime vuoden lokakuussa kirkon käyttöönottojuhlassa.