Valtuutetut tyytyväisiä Ylivieskan seurakunnan toimintaan ja talouteen

Vuosi 2011 oli Ylivieskan seurakunnassa aktiivisen vapaaehtoistyön vuosi. Kahdeksan kyläyhteisöä sai oman ”kirkkovuoronsa” ja osallistuivat erityiskutsuttuina päiväjumalanpalvelukseen ja sen toteutukseen. Varsinaisia vapaaehtoistyön voimannäyttöjä olivat Pääsiäisvaellus ja Suvantomessut. Kirkkoon kuuluu 91,1 % väestä, liittyneitä oli ennätysmäärä, 33, ja kirkosta eronneita 105. Kastettuja oli 233 ja kuolleita 128.  Seurakunnan kokonaisväkiluku viime vuoden lopussa oli 14.084.

Seurakunnan käyttötalous toteutui vuonna 2011 hyvin, tuotot ylittivät budjetoidun määrän ja verotulot nousivat 7,7 %, lähes 250.000 euroa. Henkilöstökulujen osuus verotuloista oli 66,51 %. Vuosikate parani edellisestä vuodesta ja oli 517.468 euroa.  Toimintatuotot olivat 1.087.610 ja –kulut 3.786.068 euroa. Lainoja lyhennettiin 283.913 eurolla ja niitä on jäljellä 4.674.130. Tilikauden tulokseksi muodostui ylijäämää 92.165 euroa, joka kirjataan ylijäämätilille. Kirkkovaltuusto hyväksyi kiitoksella vuoden 2011 tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen.

Kirkkovaltuusto päätti muuttaa seurakunnan talouspäällikön viran talousjohtajan viraksi ja yhden seurakuntamestarin viran johtavan seurakuntamestarin viraksi. Valtuusto hyväksyi myös virkojen johtosäännöt.