Taiteiden ilta kirkossa helatorstaina

Useana vuonna toteutettu Taiteiden ilta järjestetään helatorstaina 17.5. Ylivieskan kirkossa. Tilaisuudessa kuullaan eri musiikkiryhmien ja kokoonpanojen esityksiä. Jokaiselle ryhmälle on varattu esiintymisaikaa noin puoli tuntia. Väleihin on sijoitettu yksinlaulua ja duettoja sekä soitinmusiikkia. Mukana on myös yhteisesti laulettavia keväisiä lauluja ja virsiä. Mehua, vettä ja pientä suolaista on varattu myös.

Illan aloittaa klo 18 Ylivieskan Sotaveteraanilaulajien lauluesitykset Oiva Savelan johdolla. Veteraanilaulajien ohjelman keskellä Annikki Huttunen ja Aarne Löytynoja esittävät duettoja, joita seuraa Johanna Hietalan ohjaaman kanteleyhtyeen esitykset. Yksinlaulua kuullaan Annukka Palolan esittämänä ja Eeva Korhosen säestämänä. Kirkkokuoro esiintyy yllään uudet esiintymisasut seuraavana, kuoroasuprojektin esittelee kuoron puheenjohtaja Leo Mehtälä. Kuoroon liittyy lopuksi Virsikuorolaiset esittäen yhdessä kaksi laulua.

Ylivieskan seudun Musiikkiopiston oppilaita esiintyy klo 20 ja merijärvinen uusi nuorten lauluryhmä Bell Canto esiintyy Markku Sakon johdolla. Ylivieskan Soittajat Mika Kaijasen johdolla on vuorossa seuraavana, jonka jälkeen lauletaan tuokio yhdessä ennen seurakunnan nuorten soitto- ja lauluryhmän esityksiä. Taiteiden ilta päättyy yhteiseen iltavirteen.