Astu kesään körttivaelluksella

Heränneet ja muutkin vaelluksesta kiinnostuneet kokoontuvat perjantaina 25.5 perinteiselle Körttivaellukselle Törmälän luonto- ja virkistyskeskukseen Ylivieskassa. Tälle Herättäjä-Yhdistyksen Keskipohjanmaan alueen ja Ylivieskan paikallisosaston sekä Löytyn kyläyhdistyksen järjestämälle vaellukselle on osallistunut vuodesta riippuen 100-250 henkilöä.

Vaellusilta aloitetaan klo 17.30 kahvia ja sämpylää nauttimalla, jonka jälkeen alkavissa seuroissa puhuu Pirkko Kaartinen Ylivieskasta ja Aaro Marjakangas Toholammilta. Seuroissa kerätään kolehti HY:n Ylivieskan paikallisosastolle, joka lahjoittaa kolehtituoton edelleen Aholansaarelle.

Seurojen päätyttyä lähdetään kellojen soiton saattelemana ja Löytyn kyläyhdistyksen ihmisten opastamana vaellukselle. Lyhyempi reitti Törmäjärven ympäri on pituudeltaan noin 4 kilometriä ja pidempi Törmäjärvi-Mustola-Valkialan reitti puolestaan noin 10 kilometrin mittainen. Vaelluksen aikana veisataan Siioninvirsiä.

Vaellukselle osallistuvien on syytä pukea päälle retkivarustus ja ottaa mukaan omat eväät, joita voi nauttia nuotiopaikoilla Törmäjärven partiomajalla, Mustolan kodalla ja Valkialan järvellä. Mustolan kodalla on mahdollisuus nauttia omien eväitten lisäksi myös Löytyn kyläyhdistyksen  tarjoamasta mehusta.

Vaelluksen päätyttyä on mahdollisuus vapaaehtoiseen peseytymiseen ja lihaksien rentouttamiseen leirikeskuksen saunassa, jonka jälkeen voi nauttia vaikkapa järjestäjien tarjoamaa iltapalaa. Körttivaellus päättyy yöhartauteen ja Siionin virteen. (Tuomo Vähäkangas, piirros Mauno Löytynoja)