Ylivieskan kirkossa – ”kanttorit ja pojat”

Ylivieskan kirkossa järjestettävä keskiviikon iltamusiikkitilaisuus kesäkuun kolmantena keskiviikkona 20.6. klo 19 kokoaa jälleen ”kanttorit ja pojat” yhteen. Tämä konserttisarjaksi muodostunut kirkkomusiikin perinteisimmälle osalle rakentuva ohjelmakokonaisuus on osoittautunut erittäin suosituksi.

Ylivieskassa keskiviikkoillan konsertissa esiintyvät tällä kertaa kanttoreina kanttori ja laulaja Annukka Palola, säestäjänä ja huilistina Eeva Korhonen sekä oopperalaulaja ja kanttori Hannu Niemelä. Pojat ovat lääkäri ja laulaja Seppo Tastula, sellisti Tapio Hirvi sekä viulisti Tuomo Hirvi.

Tällä kertaa ohjelma painottuu erilaisille kokoonpanoille sovitetuille tutuille virsille sekä hengellisille lauluille. Kirkkomusiikkiin kuuluu myös jatkuva uudistuminen ja siitä saamme kuulla näytteen uuden palkitun virren muodossa, jonka on säveltänyt Ilkka Kuusisto. Tämän virren meille esittävät kansainvälistäkin menestystä niittänyt baritoni Hannu Niemelä säestäjänään Eeva Korhonen. Virsi tullaan julkaisemaan parhaillaan koottavassa virsikirjan lisävihkosessa aikanaan.

Ylivieskan kirkossa keskiviikkona ohjelmia on saatavissa ovilta mutta tilaisuuteen on vapaa pääsy.