Piispansauvakävely kävellen tai pyöräillen

Piispa Samuel Salmen aloitteesta Oulussa jo kuudetta kertaa toteutettava piispansauvakävely järjestetään lauantaina 25.8. myös joissakin muissa hiippakunnan alueen seurakunnissa, mm. Ylivieskassa. Kirkkopuistosta klo 11 hartaudella ja alkulämmittelyllä ja alkava sauvakävely tarjoaa reittivaihtoehtoja Niemelänkylän ja Hamarin suuntaan sekä joenrantareitin. Reiteillä on opasteet ja ne selvitetään vielä lähtiessä. Mehutarjoilupaikat ovat Hamarin parkkipaikalla Koskipuhdontien puolella klo 12.30 saakka ja toimitalo Pietarissa klo 13 asti, jossa on myös mahdollisuus tutustua taloon.
Liikenteenohjaus on järjestetty vilkkaimmissa paikoissa ja risteyksissä. Liikkuminen on jokaisen omalla vastuulla.
Piispansauvakävelyä ovat järjestämässä seurakunta, kaupungin liikuntatoimi, YVoLi, Ylivieskan Latu ja Ylivieskan Kuula.