Kirkkokyydit jatkuvat

Ylivieskan seurakunnan diakoniatyö tarjoaa vanhuksille ja vammaisille mahdollisuuden osallistua kotikirkon jumalanpalvelukseen sunnuntaisin ja muina juhlapyhinä kirkkokyytisetelin avulla. Kirkkokyytikokeilu käynnistyi keväällä ja kirkkokyytisetelien käyttäjiltä saadun myönteisen palautteen myötä niiden käyttöä on päätetty jatkaa. Kirkkokyytiseteliä voi edelleen tiedustella diakoniatyöntekijöiltä ja he toimittavat sen vanhukselle henkilökohtaisesti. Kirkkokyydin tilaamisen vanhus hoitaa itse haluamalleen ajankohdalle taksikeskuksen numerosta. Saattajan mukanaolo on mahdollinen ja samalta suunnalta tulevat voivat tulla kirkkoon yhteisellä kyydillä. Kirkkokyydit ovat käyttäjilleen ilmaisia ja ne kustannetaan diakoniatyön lahjoitusvaroista. Kirkkokyydit toimivat samalla periaatteella myös Merijärven kappeliseurakunnassa. Vapaaehtoinen kirkkokaveri toimii tarvittaessa avustajana jumalanpalveluksen ajan.
Kirkkokyytiasiaa voit tiedustella diakoniatyöntekijöiltä Sari Viitala 044-7118626, Jaana Tuomi 044-7118627, Satu Similä 044-7118628, Kaisa Päivärinta 044-7118629 tai Merijärveä koskien Marianne Joensuu 044-7118631