Suvantomessu sinulle

Syksyn ensimmäinen suvantomessu on valmistettu niitä varten, jotka kaipaavat elämäänsä valoa ja toivoa. Kun ulkona valo vähenee päivä päivältä, myös sielumme valot uhkaavat himmentyä. Arjen taakat, sairaudet, luopumiset, häpeän ja riittämättömyyden tunnot raskauttavat mieltämme joskus enemmän kuin tunnemme jaksavamme.

Siksi lähdemme messussa liikkeelle matalalta. Hoitavat yhteislaulut, pysäyttävät runot ja Raamatun tekstit johdattavat matkaamme kohti valoa ja vapautusta Kristuksessa. Voimme jakaa rukousaiheemme, ja myös hiljaisuus saa hoitaa meitä. Valon kasvaessa nautimme yhdessä ehtoollista. Illan kolehti kerätään oman seurakunnan diakoniatyölle taakoitettujen auttamiseen. Lopuksi seurakunta tarjoaa kaikille iltapalaa.

Rovasti Tuomo Kälviä on saarnavuorossa ja toimittaa ehtoollisen. Aura Hasanen ja Sanna Finnilä lukevat tekstejä ja Mervi Jutila vastaa esirukouksista. Illan musiikista huolehtivat Marja ja Mikko Himanka. Pienille on järjestetty kerhohuoneessa pyhäkoulu.

Suvantomessusta on tullut vuosien saatossa hiljentymisen paikka, jossa kynnys on matalalla ja seinät leveällä. Jumalanpalvelus on hakenut monia erilaisia muotoja, joissa tavallisten talkoolaisten into ja luovuus on ollut keskeisessä asemassa. Jokainen messu on ollut toteuttajiensa näköinen, persoonallinen ja aito. Tulevatkin suvantomessut tarvitsevat vapaaehtoisia, ja illan aikana onkin mahdollisuus ilmoittautua haluamaansa vastuutehtävään.

Saman voi tehdä myös seurakunnan nettisivuilla suvantomessun sivuilla. Siellä voit myös antaa palautetta messuista.