Nettisaapas – Etsivää nuorisotyötä verkossa

Kalajoen rovastikunnassa starttaa NettiSaapas vapaaehtoiskoulutus huhtikuussa. NettiSaapas toteuttaa ev.lut. kirkon erityisnuorison ja Palveluoperaatio Saappaan etsivää nuorisotyötä verkossa nuorten keskustelupalstalla, Suomi24 -sivustolla. Toimintaa kehittää ja koordinoi Nuorten Keskus.

NettiSaapas on toiminut verkossa vuodesta 2011 ja nyt NettiSaapas päivystykset aloitetaan Kalajoen rovastikunnassa.

NettiSaapas vapaaehtoiselta edellytetään 18 vuoden ikää sekä kirjoitustaitoa tietokoneella ja lisäksi halua keskustella netissä nuorten kanssa ja auttaa heitä heidän elämää koskevissa kysymyksissä.

Koulutus järjestetään Ylivieskassa, Toimitalo Pietarissa, kahtena lauantaina, jonka jälkeen vapaaehtoinen koulutuksen käynyt saa todistuksen ja saa toimia verkkokeskustelijana NettiSaappaan nimen alla.

Jos tunnet että tällainen vapaaehtoistyön muoto on sinun juttusi, ilmoittaudu mukaan.

Koulutusajankohdat: lauantait 13. ja 27.4. klo 9.30-16.30.

Lisätietoa ja ilmoittautumiset: 4.4.2013 mennessä Hannele Aho, Ylivieskan seurakunnan nuorisotyönohjaaja, p.0447118632; etunimi.sukunimi@evl.fi