Eijan ja Joukon levyn julkistamiskonsertti sunnuntaina

Eija ja Jouko Kantola huomasivat vuosi sitten, että eivät ole vielä tehneet yhteistä levyä. Nyt sellainen on valmis ja Suojattu-levyn julkistamiskonsertti kuullaan ensi sunnuntaina 2.12. klo 16 seurakuntakoti Mariassa.
Eija ja Jouko ovat esiintyneet erilaisissa parisuhdetilaisuuksissa, joten ohjelmistoon on kertynyt ihmissuhdeaiheita. Vuosien varrella sävellyksiä on syntynyt ystävien myös häihin, mm. Saima Harmajan ja Aale Tynnin tekstejä. Aaro Hellaakosken runoihin Joukolta löytyy parikymmentä sävellystä, joten valinnavaraa oli. Lisäksi teemaan liittyvät kaksi hauskaa rallia Pekka Laaksoselta ja Jukka Salmiselta. Kaiken kukkuraksi Eija ja Jouko halusivat mukaan pari gospelpiisiäkin, joista modernin bluesin Jouko on säveltänyt jo 25 vuotta sitten Psalmiin 118 ja toinen on vastikään Jarmo Jokisen kirjoittama teksti Viini ja leipä, jossa kokeillaan kuorosoundia.
Joukon oli tarkoitus soittaa kaikki soittimet itse, mutta miksaaja Egon Veevon kaveri Johan Nybäck tarjoutui rumpaliksi mukaan. Vaikka äänite on omakustanne, soundit kestävät kyllä kansainvälisenkin vertailun. Levyn nimeksi tuli Suojattu.
Konserttiin on vapaa pääsy. Eija ja Jouko tarjoavat kahvit, ja niiden jälkeen on hyvä jatkaa matkaa vaikka kirkkoon adventtivesperiin.