Joululaulukirkko ja kauneimmat joululaulut

Kolmantena adventtina kirkossa

Kolmannen adventtisunnuntain jumalanpalvelusta vietetään Ylivieskan kirkossa Joululaulukirkkona. Jumalanpalveluksessa lauletaan virsien sijasta Kauneimpia joululauluja. Joululaulukirkko on samalla perhekirkko. Alkamisaika on myös poikkeuksellinen, sillä kirkko alkaa vasta klo 14. Normaalia klo 10 pidettävää jumalanpalvelusta ei ensi sunnuntaina Ylivieskan kirkossa ole.

Joululaulukirkko on Kauneimpien joululaulujen 40-vuotisjuhlavuoden kunniaksi suunniteltu jumalanpalvelus, jonka musiikki on tuttuja joululauluja sekä niistä tehtyä liturgista musiikkia, jolloin siihen on jokaisen helppo osallistua. Kirkossa liturgina toimii Timo Määttä, puheen pitää Veli Matti Linnanmäki ja kanttorina toimii Eeva Korhonen. Mukana ovat avustamassa seurakunnan lapsikuoro ja varhaisnuorten kerhonohjaajat. Joululaulukirkon päätteeksi on kirkossa vielä mehu- ja piparitarjoilu.

Kauneimpia joululauluja lauletaan vielä sunnuntai-iltana klo 19 kirkossa kanttori Martti Murtoperän ja Kirkkokuoron laulattamana.