Jouluyön jumalanpalveluksessa seimellä olon tuntu

Ylivieskan kirkossa on monien vuosien ajan kokoonnuttu aattoiltana klo 23 Jouluyön jumalanpalvelukseen, niin tänäkin jouluna. Jouluyö, aaton ja joulupäivän vaihde, on juuri se seimen hetki, jolloin ehkä aidoimmin voi tuntea joulun sanoman, Vapahtajan syntymäjuhlan. Tänä vuonna Jouluyön sanajumalanpalveluksen toimittavat kappalainen Tuomo Kälviä ja kanttori Eeva Korhonen. Mukana on Chorus Vallis -kuoro Soili Aution johtamana.

Jouluaaton hartaudet pidetään jälleen perinteisesti kaikissa seurakunnan kappeleissa. Kirkossa pidetään aattona myös klo 16 Jouluaaton sanajumalanpalvelus, jossa on mukana Mieskuoro Risto Savelan johdolla. Lisäksi jouluaamuna on perinteinen klo 7 alkava Joulukirkko, jossa on avustamassa mukana Kirkkokuoro.