Angolassa on jälleenrakennuksen aika

Lämpimät terveiset Afrikan Angolasta 28.12.2012! Olemme viettäneet joulua kotikaupungissamme Lubangossa. Olimme mm. lapsille ja perheille tarkoitetussa joulujuhlassa, jossa esiintyjinä ja juontajina olleet lapset esiintyivät innokkaasti ja avoimesti. Musiikki ja myöskin tanssi ovat. voimakkaasti mukana kaikissa seurakunnan tilaisuuksissa. Jouluevankeliumi esitettiin myös vauhdikkain kääntein. Mukana oli runsaasti innokkaita enkeleitä, jotka "lentelivät" ympäri kirkkoa joulun ilosanomasta kertoen.

Nyt olemme matkalla Keski-Angolassa Cavangolla kanadalaisten ystäviemme luona. Matkasimme 550 km kahtena päivänä, koska osa teistä on suomalaisittain ajatellen huonoja peltoteitä. Nelivetoauto on välttämätön. 10 vuotta sitten loppunut Angolan sisällissota on täällä vielä käsin kosketeltavaa, koska tuhottuja ja poltettuja talojen raunioita näkyy usein. Nyt ihmisillä on toivo tulevasta ja usko parempaan. On jälleenrakennuksen aika.

Iltapäivällä olemme menossa Cavango-joelle. Katsotaan, olisiko virtahepoja paikalla.

Kiitokset ylivieskalaisille, alavieskalaisille, oulaistelaisille ja nivalalaisille esirukouksesta ja joulumuistamisista!

t. Nimikkolähetit Tiina ja Olli Kukkonen, joiden suomenkoti on Oulaisissa Pyhäjoen rannalla.