Yli 7000 kirkossakävijää joulukuussa

Adventin ja joulun aika on parasta kirkossakäynnin aikaa. Joulukuun aikana Ylivieskan kirkossa kävi yhteensä 7314 kirkkovierasta jumalanpalveluksissa, kauneimmissa joululauluissa, jouluhartauksissa, konserteissa, lastenkirkoissa ja koululaiskirkoissa. Näitä tilaisuuksia kirkossa pidettiin yhteensä 27. Kirkko täyttyi kolme kertaa: neljännen adventin Kauneimmissa joululauluissa (860 osallistujaa), jouluyön jumalanpalveluksessa (810) ja jouluaaton jumalanpalveluksessa (650). Luvuista puuttuvat seurakunnan muissa tiloissa tai kouluilla sekä laitoksissa pidetyt tilaisuudet. Seurakunnan kotisivuilla oli keskimäärin 250 päiväkävijää joulukuussa. Eniten kävijöitä oli sunnuntaisin ja jouluaattona, yli 400, joista suuri osa nettiradion kuuntelijoita.

Seurakunnan jäsenmäärä kasvoi
Ylivieskan seurakunnan väkiluku kasvoi viime vuoden aikana 144 jäsenellä. Väkimäärä oli vuoden lopussa 14215 jäsentä. Ylivieskassa kirkkoon liittyi 31 ja kirkosta erosi 95. Kastettuja oli 216 ja kuolleita 95. Muuttovoittoa oli 95 jäsenen verran. Solmittuja avioliittoja oli 73, joista kirkollisia vihkimisiä 61. Avioeroja tilastoitiin viime vuonna yhteensä 33.