Hyvät naapuruussuhteet seurakuntien yhteistyön perusta

Uutinen Ylivieskan kirkkovaltuuston ensimmäisestä kokouksesta 13.2.2013:

Luhtasela jatkaa Ylivieskan kirkkovaltuuston puheenjohtajana

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuusto valitsi vuosiksi 2013-2014 edelleen puheenjohtajaksi Kalle Luhtaselan ja varapuheenjohtajaksi Juhani Alarannan Merijärveltä. Luhtasela korosti, että rovastikunnan seurakuntien yhteistyön perustana ovat hyvät naapuruussuhteet. ”Olemme naapurien kanssa auttamassa toisiamme eteenpäin. Tähän meillä on vahva perinne. Yhdessä olemme myös vahvempia.”

Kirkkoneuvostoon valittiin kaksivuotiskaudeksi 2013-2014 (suluissa varajäsen) varapuheenjohtajaksi Pekka Similä (Ritva Pärkkä), jäseniksi Tuomo Haikola (Juhani Isotalo), Marja Himanka (Antti Rahja), Iina Matikainen (Päivi Vainiotalo), Sari Sorvisto (Hannele Alasuutari), Ismo Iso-Heiniemi (Janne Pelo), Anita Kallio (Maria-Leena Savela), Maija-Liisa Kitinoja (Jorma Kopakkala). Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii kirkkoherra.

Ylivieskasta poismuuttaneen Antti Tokolan tilalle kirkkovaltuustoon nousee Terttu Mällinen. Nuorisotyön johtokuntaan Tokolan tilalle valittiin Marja Kauppinen ja Kauppisen varalle Terttu Mällinen sekä julistustyön johtokunnan varajäseneksi Jorma Kopakkala.