Kirkossa hiljennytään matkalle kohti Pääsiäistä

Hiljaisen viikon matka kohti pääsiäisen iloa ja juhlaa alkaa Ylivieskan kirkossa palmusunnuntain perhejumalanpalveluksella klo 10 ja Suvantomessulla Suvannon kappelissa klo 17. Kirkkoillat alkavat sunnuntaina klo 19 Rauhan Sanan seuroilla ja jatkuvat joka ilta samaan aikaan kiirastorstaihin saakka. Tiistain ja torstain iltakirkoissa vietetään messua eli ehtoollisjumalanpalvelusta. Tiistain iltamessun yhteydessä on isosten siunaaminen ja nuoret myös avustavat messun toteutuksessa.

Pitkäperjantain jumalanpalvelus pidetään klo 15 Jeesuksen kuolinhetken sanajumalanpalveluksena.
Musta väri vaihtuu valkoiseen ja suru iloon pääsiäisyön ja pääsiäisaamun messuissa lauantai-iltana klo 23 ja sunnuntaina klo 10
Aamuhartaudet pidetään kirkossa maanantaista torstaihin vartin mittaisina klo 7.30.

Merijärven kirkossa iltakirkot ovat myös maanantaista torstaihin. Keskiviikkona on kärsimysvirsien ilta. Ehtoolliskirkkoa vietetään kiirastorstai-iltana. Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus on Merijärvellä normaaliaikaan klo 10, samoin pääsiäisaamun sanajumalanpalvelus.