Seurakunnat sopivat taloushallinnon yhteistyöstä

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 20.3.2013:
Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi yhteistyösopimuksen osa-aikaisen toimistosihteerin toimen perustamisesta yhdessä Ylivieskan, Sievin ja Nivalan seurakuntien kesken laskujen sähköisen kierrätyksen ja ostoreskontran hoitamiseksi.  Toimi on 83 % täydestä työajasta. Kustannukset jakaantuvat niin, että Nivala maksaa 40 %, Sievi 7 % ja Ylivieska 53 %. Toimea hallinnoi Nivalan seurakunta.  Sopimus on voimassa siihen saakka, kunnes jokin osapuoli liittyy Kirkon palvelukeskuksen asiakkaaksi. Kirkkoneuvosto käsitteli tilinpäätöksen 2012 toteutumavertailun, joka oli 111.000 euroa budjetoitua pienempi.
Sari Viitala valittiin osa-aikaiseen (60 %) diakonian virkaan 1.8.2013 alkaen toistaiseksi. Viitala täyttää viran kelpoisuusehdot ja on hoitanut kyseistä virkaa 1.6.2012 alkaen. Virkaa hoidetaan kokoaikaisena vuoden 2015 loppuun saakka siten, että 40 % palkkausosuus katetaan diakoniatyön johtokunnan päätöksellä diakoniatyön vapaaehtoisista varoista. Taina Koivistolle myönnettiin ero Kalajoen rovastikunnan erityisnuorisotyönohjaajan virasta 5.3.2013 alkaen. Kirkkoneuvosto hyväksyi Perheasiain neuvottelukeskuksen työntekijöiden johtosäännöt.
Kirkkoneuvosto hyväksyi aikataulun jumalanpalveluselämän kehittämisestä. 14.4. tehdään tutustumismatka Haapajärvelle ja syksyllä aloitetaan jumalanpalvelusryhmien kokoaminen ja yhteinen suunnittelu.
Kirkkoherra, tiedottaja ja talousjohtaja valtuutettiin neuvottelemaan seurakuntasivun tulevaisuudesta kaupunkilehti Vieskalaisen lopettamisen jälkeen. Seurakuntasivu julkaistaan kesäkuusta lähtien perjantain Kalajokilaaksossa.
Kirkkoherra valtuutettiin järjestämään päivämatka kirkkopäiville Kuopioon 17.-19.5.2013 siten, että matkalle voi osallistua sekä luottamushenkilöitä, että työntekijöitä. Kirkkoneuvosto päätti kutsua Aegviidun ystävyysseurakunnan edustajat vierailulle Ylivieskan seurakuntaan 3.-5.5.2013
Kirkkoneuvostolle annettiin tiedoksi, että kokoushuone Bäckmanin ikkunaan on saatu Heikki Ulvin suunnittelema ja valmistama lasitaideteos, joka maksetaan seurakuntalaisten, yhteisöjen ja yritysten antamilla lahjoitusvaroilla.