Toisenlainen Wappu on tarina haaveen toteutumisesta

”Voi että ois hienoa, kun meilläkin ois joskus tämmönen gospeltapahtuma Ylivieskassa.” Suurin piirtein näillä sanoilla haaveilivat aikoinaan seurakuntanuori Juha ”Wissy” Niemelä ja johtava nuorisotyönohjaaja Kati Marjakangas istuessaan Maata näkyvissä –konsertissa Turussa ja Ristirockissa Tampereella.

Yhteinen haave eli vuosien ajan ja on toteutumassa tänä keväänä vapunaattona Ylivieskassa. ”Nyt meillä on tämmönen gospeltapahtuma”, esittelee entinen seurakuntanuori, nykyinen nuorisotyönohjaaja ”Wissy” Niemelä, tyytyväisenä Toisenlainen Wappu –julistetta.

Ylivieskan liikuntakeskuksessa järjestetään ensimmäistä kertaa Toisenlainen Wappu –gospeltapahtuma vapunaattona 30.4. Lavalle nousee illan aikana Terasta alkaen kuusi kovaa bändiä sekä  stand-up –koomikko Mikko Vaismaa. Illan päätteeksi kokoonnutaan vielä Afrikkalaiseen gospelmessuun Ylivieskan kirkkoon. Isot gospeltapahtumat ovat hyvin harvinaisia Keski- ja Pohjois-Suomessa, joten Ylivieskaan odotetaan gospelkansaa laajalta alueelta.

• Lisätiedot ja –haastattelut: johtava nuorisotyönohjaaja Kati Marjakangas p. 044-7118623 ja nuorisotyönohjaaja Juha ”Wissy” Niemelä p. 044-7118624 sekä http://www.facebook.com/toisenlainenwappu

Nuorisotyöntekijät Hannele Aho (vas.), Marjo Jokitalo, Juho Rinne, Juha ”Wissy” Niemelä ja Kati Marjakangas valmistelevat innolla Toisenlaista Wappua Ylivieskaan. Haaveista voi tehdä totta, mutta siihen tarvitaan uskoa ja työtä. Ja tietysti vähän huumoria ja hulluuttakin.