Kahden Hannun konsertti Suvannon kappelissa

Sunnuntai-iltana 25.11. klo 18.00 on Suvannon kappelissa kahden Hannun konsertti. Laulaja Hannu Ilmolahden ja kitaristi Hannu Annalan konsertti sisältää hengellistä laulumusiikkia kitaran säestyksellä sekä kitarasooloja. Laulu-kitara yhdistelmää konserttien yleisö on kuvannut herkkyydellään koskettavaksi ja hengellisen musiikin tarjontaan vaihtelua tuovaksi.

Barytoni Hannu Ilmolahti opiskeli Sibelius-Akatemiassa prof. Liisa Linko-Malmion ja prof. Matti Tuloiselan johdolla suorittaen lauludiplomin erinomaisin arvosanoin. Menestyksekkään ensikonsertin jälkeen hän voitti Lappeenrannan laulukilpailun miesten sarjan. Tämän jälkeen hänet kiinnitettiin Saksaan Nürnbergin oopperan baritoni solistiksi. Ilmolahi on konsertoinut mm. lukuisissa Euroopan maissa, Baltian maissa ja Venäjällä. Hän on olut myös kysytty esiintyjä merkittävimpien suomalaisten orkesterien mm. Radion Sinfoniaorkesterin ja Helsingin kaupunginorkesterin solistina, sekä erilaisissa oopperaproduktioissa, mm- Savonlinnan oopperajuhlilla. Ilmolahti on esiintynyt radio- ja TV-ohjelmissa koti- ja ulkomailla, sekä julkaissut useita äänilevyjä. Laulunopettajana Ilmolahti on toiminut mm. Keski-Pohjanmaan Konservatoriossa sekä  K-P:n ammattikorkeakoulussa.

Kitaristi Hannu Annala on opiskellut Sibelius-Akatemiassa suorittaen kitaransoiton diplomitutkinnon erinomaisin arvosanoin. Hän on täydentänyt opintojaan myös useilla koti- ja ulkomaisilla mestarikursseilla. Hannu Annala on esiintynyt kitaristina kotimaan lisäksi myös Ruotsissa ja Virossa, sekä tehnyt lukuisia äänitteitä Suomen Yleisradioon.
Hannu Annala toimii kitaransoiton lehtorina Keskipohjanmaan Konservatoriossa ja Ammattikorkeakoulun opettajana Kokkolassa. Opetus- ja esiintymistyön lisäksi Annala on julkaissut kitaransoittoon liittyvää kirjallisuutta, josta esimerkkinä mainittakoon tänä vuonna USA:ssa julkaistu kitara- ja luuttusäveltäjiä esittelevä kirja.