Ylivieskan seurakunnan tilinpäätös niukasti ylijäämäinen

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi vuoden 2012 tasekirjan esittämisen tilintarkastajille. Verotulokertymät kääntyivät viime vuoden lopulla laskuun. Kirkollisvero alittui arvioidusta 2,9 % ja yhteisövero 22,1 % arvioidusta. Tilinpäätöksen tuloslaskelma osoittaa, että toimintakate oli kuitenkin noin 100.000 euroa budjetoitua parempi. Toimintatuotot ylittyivät 32,7 % arvioidusta ja toimintakulut ainoastaan 5,3 %.  Vuosikatteeksi jäi 394.000 ja poistojen jälkeen tilikauden tulokseksi 2 916,56 euroa.

Kirkkoneuvosto julisti haettavaksi seurakunnan varhaiskasvatuksen ohjaajan viran 23.5. mennessä. Samalla hakuajalla on julistettu haettavaksi myös Merijärven diakonian osa-aikainen viransijaisuus.

Kirkkoneuvosto hyväksyi Kirkon yleisen ja virka- ja työehtotyösopimuksen mukaisen 1,4 prosentin palkankorotuksen 1.4.2013 lukien. Puolen prosentin suuruisesta, kannustavaa soveltamista tukevasta paikallisesta järjestelyerästä, käynnistetään neuvottelut. Työnantajan edustajaksi neuvotteluihin neuvosto valitsi talousjohtajan.

Kirkkoherra antoi neuvostolle tiedoksi Kalajokilaakso-lehden kanssa käydyn neuvottelun tuloksen seurakuntasivun julkaisemisesta 1.6.2013 alkaen perjantain Kalajokilaaksossa.