Iloa elämään - Potkua päivään -hyvinvointitapahtuma Raudaskylän Kr. Opistolla

HYVINVOINTIVIIKOLLA vietetään Ikäihmisten hyvinvointipäivää Raudaskylän Kristillisellä opistolla pe 26.4. Ylivieskan seurakunta, Eläkeliiton Ylivieskan yhdistys, Löytyn, Raudaskylän ja Sorviston Kyläyhdistykset, JEDUn aikuisopiskelijoita Ylivieskasta ja Nivalasta sekä Raudaskylän Kristillinen opisto yhdessä ovat olleet ideoimassa hyvinvointipäivää Raudaskylän, Sorviston , Isokosken ja Löytyn alueen nykyisille ja joskus tällä alueella asuneille ikäihmisille.

Päivä alkaa klo 10 Opiston rehtorin, Jukka Hautalan alkuhartaudella. Ohjelmaa jatkavat Löytyn Mieslaulajat, Opiston opiskelijat ja Eläkeliiton Senioritanssijat. Ohjelmien lomassa JEDUn lähihoitajaopiskelijat Ylivieskasta mittaavat verenpainetta, käden puristusvoimaa ja antavat käsihoitoja sekä Nivalan kampaajaopiskelijat mm. leikkaavat hiuksia pientä korvausta vastaan. Yhdessä opiston luokassa Ylivieskalainen KJL –studio esittää vanhoja filmejä ja esillä on valokuvia esim. Raudaspirtin korjaustalkoista ja Raudaskylän venäläisten hautaismaiden kunnostustöistä.

Ruokailu kuuluu ohjelmaan. Sen jälkeen Pirkko Palojärvi pitää Aivojumppaa, Raudaskosken koulun musiikkikerho esiintyy. Senioritanssijat ja Löytyn Mieslaulajat esiintyvät vielä ennen päivän päättävää loppuhartautta. Myös iltapäivällä on mahdollisuus nauttia JEDUn opiskelijoiden hoidoista. Ohjelma on suunniteltu niin, että voit nauttia koko päivän mukavasta yhdessäolosta tai olla mukana vointisi mukaan joko aamu- tai iltapäivän.

Kaikki alueen nykyiset ja entiset ikäihmiset ovat sydämellisesti tervetulleita Hyvinvointipäivään.

Kuljetusasiatkin ovat kunnossa. Voit tulla omalla kyydillä tai esim. linja-autolla tai taksilla. Linja-autokuljetus Vanha tori-Koskipuhto-Haapavesitie-Vähäkangas-Pylväs-Isokoski-Säily-Juola-Raudasmäentie-Opisto. Löytyn reitillä pienoisbussi. Kyyditysilmoittautuminen ja muu kyyditystarve, Kaisa 0447118629.