Radiolähetystyöstä Mariassa

Radio tukee kasvavaa kirkkoa Kiinassa

Kristilliset radio-ohjelmat ovat tehokas väline tavoittaa suuret joukot ihmisiä virallisesti ateistisessa Kiinassa. Vuosikymmeniä kestänyt kommunismi ja inhimillinen kärsimys on synnyttänyt ihmisissä valtavan Jumalan sanan nälän. Tämän päivän seurakunnat kasvavat nopeammin kuin niille ehditään kouluttaa johtajia. Radio onkin monen nuoren kristityn ensimmäinen pastori ja opettaja.

Kiinassa tehtävän kristillisen mediatyön mahdollisuuksiin avaa ikkunoita Ylivieskan seurakunnassa sunnuntaina 25.11. vieraileva Radiolähetysjärjestö Sanansaattajien aluesihteeri Pirjo Juntunen. ”Kirkko kasvaa Kiinassa” - teeman ympärille rakentuva päivätilaisuus alkaa messun ja kirkkokahvien jälkeen seurakuntakodissa. Messussa saarnaa Pirjo Juntunen. Lähetystilaisuudessa ovat mukana myös lähetyspappi Pekka Lehto ja lähetyssihteeri Henri Oksanen.

– Radio on erityisen tehokas väline Sanan levitykseen väkirikkaassa ja pinta-alaltaan suuressa Kiinassa. Myös lapsille ja nuorille on omat ohjelmansa. Herätys siellä onkin valtavaa, ja tällä hetkellä kirkon suurin ongelma on pula seurakunnan paimenista ja opettajista. Radion ja internetin kautta voidaan kouluttaa seurakuntiin myös työntekijöitä, Pirjo Juntunen tiivistää.

Radiolähetysjärjestö Sanansaattajat r.y. (SANSA) on vuonna 1973 perustettu Suomen evankelis-luterilaisen kirkon lähetysjärjestö. Se on erikoistunut radion ja muiden sähköisten viestimien välityksellä tehtävään lähetystyöhön. Sanansaattajat kustantaa radio-ohjelmia Aasiaan, Afrikkaan ja Eurooppaan noin 40 kielellä sekä tukee arabian- ja turkinkielistä televisiotyötä Pohjois-Afrikassa ja Lähi-idässä.

Raili Paul