Körttivaellus Törmälässä

Heränneet ja muutkin vaelluksesta kiinnostuneet kokoontuvat perjantaina 24.5. perinteiselle Körttivaellukselle Törmälän luonto- ja virkistyskeskukseen Ylivieskassa. Tälle Herättäjä-Yhdistyksen Keskipohjanmaan alueen ja Ylivieskan paikallisosaston sekä Löytyn kyläläisten järjestämälle vaellukselle odotetaan tulevan 100 osallistujaa.

Vaellusilta aloitetaan leirikeskuksessa klo 17.30 kahvituksella, jonka jälkeen klo 18 alkavissa Siioninvirsiseuroissa puhuu aluesihteeri Matti Nuorala. Kolehti kerätään Herättäjä-Yhdistyksen sisälähetystyön hyväksi.

Seurojen päätyttyä lähdetään kellojen soiton saattelemana sekä Esko Saaren ja Jorma Kopakkalan opastamana vaellukselle. Lyhyempi reitti Törmäjärven ympäri on pituudeltaan noin 3 kilometriä ja pidempi reitti puolestaan noin 10 kilometriä. Vaelluksen aikana veisataan Siioninvirsiä. Löytyn kyläläiset ovat järjestäneet taukopaikoille nuotion ja Mustolan kodalle mehutarjoilun.

Körttivaellukselle osallistuvien on syytä pukea päälle retkivarustus ja ottaa mukaan omat eväät, joita voi nauttia nuotiopaikoilla.

Vaelluksen päätyttyä on mahdollisuus vapaaehtoiseen peseytymiseen ja lihaksien rentouttamiseen leirikeskuksen saunassa, jonka jälkeen voi nauttia iltapalaa. Körttivaellus päättyy Esko Jaatisen pitämään yöhartauteen.

Tuomo Vähäkangas, piirros Mauno Löytynoja