Kalajoen juhannus-Saapas kaipaa päivystäjiä!

Seurakuntien toteuttama palveluoperaatio Saapas jalkautuu Kalajoen juhannusfestareille. Kalajoen juhannuksen alusta saakka Saapas on ollut mukana turvaamassa osaltaan festivaalien turvallisuutta, näin myös tänä vuonna.

Palveluoperaatio Saappaassa vapaaehtoisena päivystäjänä voi toimia yli 18-vuotias aikuinen, joka on kiinnostunut auttamaan nuoria. Etsivän työn menetelmiin kuuluvan Saappaan tarkoituksena on tavoittaa niitä nuoria, joita ei muuten tavoitettaisi, nuoria, jotka eivät itse hakeutuisi minkään avun piiriin, vaikka ehkä apua tarvitsisivatkin. Etsivän työn tekijät kunnioittavat nuorten reviiriä ja tulevat paikalle ikään kuin nuorten vieraaksi. Saapasryhmän olemus ja tyyli on läsnä oleva, kyselevä ja tunnusteleva. Tavoitteena on synnyttää aktiivista vuorovaikutusta nuorten ja päivystäjien kesken siten, että nuori pysähtyisi tarvittaessa pohtimaan omaa elämäntilannettaan ja -menoaan.

Kalajoen juhannus-Saapas etsii nyt päivystäjiä. Mikäli olet yli 18-vuotias, tolkku aikuinen, joka kykenee vuorovaikutukseen nuorten kanssa ja olet valmis auttamaan muita, lähde päivystäjäksi. Kalajoen rovastikunnan Saapas-operaatio tarjoaa puitteet, mikäli päätät osallistua operaatioon. Päivystäjänä voi toimia läpi juhannuksen torstai-illasta sunnuntaihin tai vain itselleen sopivana ajankohtana esimerkiksi yhden yön verran. Jokaista tarvitaan, kaikista päivystäjistä ollaan kiitollisia.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja:
Sanna Nygård, Saapas-operaationjohtaja 2013
044 - 711 8658 (puhelut iltaisin tai tekstiviestitse päivisin)