Isänmaan virsien ilta kirkossa

Itsenäisyyspäivän aattona 5.12. klo 19 kokoonnumme Ylivieskan kirkkoon veisaamaan rakkaaseen isänmaahamme ja itsenäisyyteemme liittyviä virsiä.
Kanttori Martti Murtoperä johdattelee virsien taustoihin ja tarinoihin, jonka jälkeen veisaamme kaikki yhdessä, sekä miehet että naiset vuorosäkeistöin. Yhdessäveisuun välillä laulaa myös kirkkokuoro.
Suomenkielinen virsikirja on toiminut tunteiden tulkkina 424 vuotta. Nykyinen virsikirjamme on täyttänyt juuri 20 vuotta.
Isänmaan virsien sanomassa kansallistunne ja isänmaan rakkaus tulevat keskeisesti esille. Niiden sanoma liittää meidät kotiin, sukuun, kotiseutuumme ja isänmaahan. Juhlikaamme itsenäisyytemme juhlavuotta kotikirkossamme virsien äärellä.