Piispansauvakävely tulossa elokuussa

Piispa Samuel Salmen aloitteesta Oulussa jo seitsemättä kertaa toteutettava piispansauvakävely järjestetään lauantaina 31.8. toista kertaa myös Ylivieskassa. Kirkkopuistosta klo 10 alkuverryttelyllä alkava sauvakävely tarjoaa reittivaihtoehtoja Niemelänkylän ja Hamarin suuntaan sekä joenrantakierrokselle. Reiteillä on opasteet ja ohjeet annetaan myös lähtiessä. Mehutarjoilupaikat ovat Hamarin parkkipaikalla ja toimitalo Pietarissa. Tämänvuotisen piispansauvakävelyn teema Nyt on henki päällä – ketään ei jätetä syrjään haastaa meidät kaikki miettimään ja katsomaan ympärillemme, keitä me voisimme kutsua mukaan.
Liikenteenohjaus on järjestetty vilkkaimmissa paikoissa ja risteyksissä. Piispansauvakävelyä ovat järjestämässä seurakunta, kaupungin liikuntatoimi, YVoLi, Ylivieskan Latu ja Ylivieskan Kuula.