LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Timo Määttä lupautui jatkamaan kirkkoherrana kirkkopalon vuoksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksesta 30.3.2016

Ylivieskan seurakunnan kirkkovaltuusto pyytää Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta, ettei se julistaisi kirkkoherran virkaa haettavaksi 1.2.2017 alkaen kirkon palon johdosta. Kirkkoherra Timo Määttä on lupautunut hoitamaan virkaa kunnes jälleenrakennustyön edellytykset ovat täyttyneet. Määtän päätökseen vaikutti kirkkoneuvoston kutsu ja seurakunnan tilanne kirkon palamisen jälkeen.

Kirkkovaltuusto oli yksimielisesti sen ajatuksen kannalla, että Ylivieskaan rakennetaan palaneen kirkon tilalle uusi kirkko, jonka rakentamista kirkkoneuvosto voi alkaa valmistella. Puheenjohtajan nuijan kopautuksella alkoivat Ylivieskan seurakunnan kolmannen kirkon rakentamisen valmistelut.

Kirkkovaltuusto valitsi vaalilautakunnan varsinaisiksi jäseniksi Juhani Alarannan, Kalle Luhtaselan, Kaija Eskolan, Pekka Similän ja Elsi Kaarlelan sekä varalle Kerttu Illikaisen, Juhani Isotalon, Toivo Savukosken, Paula Rahjan ja Anna-Leena Mällisen.

Hannu Luhtasela valittiin nuorisotyön johtokunnan varajäseneksi Olli Luhtaselan tilalle.