LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Mistä tukea kirkkopalon jälkeen - avoin tilaisuus kaikille seurakuntalaisille

Tunnus: Tapani UusikyläSeurakunta järjestää kaikille seurakuntalaisille tarkoitetun avoimen tilaisuuden helatorstaina 5.5. klo 14 seurakuntakoti Mariassa. Tilaisuudessa on mahdollisuus kuunteluun ja keskusteluun. Alustuksen pitää kirkon kriisityöntekijä Markku Orsila. Mukana on myös HeHu-koordinaattori Taina Lamminen.

Kriisityöntekijä Markku Orsilan mukaan kirkon palo saattaa nostaa pintaan vanhoja suruja ja järkyttäviä kokemuksia. Avoimessa tilaisuudessa ovat aivan kaikenlaiset kysymykset sallittuja ja se mikä tuntuu vaivaavan kannattaa ottaa puheeksi. Näihin tapahtumiin liittyy myös "entä jos" - kysymyksiä. Jos joku olisi mennyt tosin.
- Yhteen tulemalla suruja ja kysymyksiä voi ja kannattaa jakaa. Jollekin toiselle voi olla tärkeää että tulet paikalle ja pohdit asiaa omalta kannaltasi. Tässä tilanteessa voi puhua kaikesta tapahtuneeseen liittyvästä, tunteista ja ajatuksista yms. Tarkoitus on luoda turvallinen ilmapiiri, jossa voi keskustella tai kuunnella.
Orsilalla on kokemusta siitä, että tavallisesti ihmiset hyötyvät siitä, kun kuulevat toisten ajatuksia.
- Osalle ihmisistä kirkon palo on myös hengellinen kysymys. Meidän vetäjien tehtävä on luoda puitteet ja mahdollistaa asioiden läpikäyntiä turvallisesti.