LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Kirkkopalon vuosipäivänä kaksi tukikonserttia

Sunnuntaina 26.3. tulee kuluneeksi tasan vuosi Ylivieskan kirkon palosta. Varsinainen muistomessu pidetään kirkon raunioilla kuitenkin vasta pääsiäislauantai-iltana 15.4.

Vuosipäivänä 26.3. järjestetään Kulttuurikeskus Akustiikassa. klo 15 Kirkkotalakoo –konsertti, jossa esiintyvät Aki Hietala, Jaska Mäkynen, Noora Östberg ja Nelostie-yhtye. 20 euron lippuja saa Akustiikasta ja osoitteesta lipputoimisto.fi.

Nivalan mieslaulajat pitävät 26.3. illalla klo 18 Minä käyn sinun edelläsi -konsertin Suvannon kappelissa. Kuoroa johtaa Olena Mihailova ja säestyksestä vastaa Eeva Korhonen.
Ohjelma on kaksiosainen. Ensimmäinen osa käsittää hengellisiä lauluja. mm. raamatun tekstiin pohjautuva Jesaja 45.2. Minä käyn sinun edelläsi, mihin konsertin nimi viittaa. Sävel on Kari Tikan.
Muina mainittakoon Negrospirituaali Kukaan ei tiedä, Tsaikovski rukous, Erkki Vähäsarjan sovittama Matkamiehen virsi ja Risto Ainalin sovittama Oi Jeesus mestari. Tämän osan viimeisenä kuullaan P.J. Hannikaisen Kiitetty Olkohon.
Toisessa osassa kuullaan mm. Jukka Kuoppamäen säveltämät ja sanoittamat Juuret suomessa ja koskettava Minä katson tätä maata. Kalervo Hämäläisen Kodin vartijat ja Veteraanin iltahuuto. Nivalalaisen Esa Jylhä-Ollilan säveltämä ja sanoittama Viimein veteraani, jonka sovitus on Erkki Vähäsarjan. Loppunumerona kuullaan Sibeliuksen Finlandia.
Kuoroa johtaa Olena Mikhailova ja säestyksistä vastaa Eeva Korhonen. Konserttiin on vapaa pääsy. Tilaisuudessa kannetaan kolehti joka lyhentämättömänä luovutetaan Ylivieskan uuden kirkon rakentamisrahastoon.