LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Kirkkomatkalla-kirjahanke julkistettiin

Ylivieskan kirkon palosta tuli kuluneeksi 26.3. tasan vuosi. Kirkkoa ei ole unohdettu, ja ylivieskalaisilla on kova halu rakentaa uusi kirkko palaneen tilalle.

Ylivieskalaiset eivät ole yksin, vaan ympäri Suomea halutaan ojentaa auttava käsi. Kaikkiaan 17 kirjoittajaa: emeritusarkkipiispa John Vikström, emerituspiispa Eero Huovinen, piispat Tapio Luoma, Simo Peura, Seppo Häkkinen, Matti Repo, Kaarlo Kalliala, kenttäpiispa Pekka Särkiö, kirjailija Anna-Mari Kaskinen sekä ylivieskalaislähtöiset muusikot Jukka Leppilampi ja Aki Hietala, pesäpalloilija Sami Haapakoski, lehtori-tietokirjailija Tuula Uusi-Hallila, puheviestinnän professori Pekka Isotalus, kanttori Tuomo Nikkola, tiedottaja Eveliina Pylväs sekä Ylivieskan kirkkoherra Timo Määttä, kirjoittavat tekstin Ylivieskan kirkon rakennusrahaston kartuttamiseksi julkaistavaan Kirkkomatkalla-kirjaan.

Kirkkomatkalla-kirjan kustantaa vihtiläinen Aurinko Kustannus yhteistyössä Ylivieskan seurakunnan kanssa. Kirjan teemana on nimensä mukaisesti kirkkomatka, ja sen sivuilla tehdään Eveliina Pylvään kuvien kautta matka Ylivieskan palaneeseen kirkkoon. Kirja julkistetaan 9.5. Eurooppa-päivänä Ylivieskassa. Jokaisesta myydystä kirjasta kustantaja lahjoittaa 10 euroa Ylivieskan Kirkkotalakoisiin. Kirjan myyntihinta on 25 euroa.