LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Keski-Pohjanmaan Osuuspankilta 15.000 euron lahjoitus Ylivieskan kirkon rakentamiseen

OP Keski-Pohjanmaan hallituksen puheenjohtaja Pekka Nikula ja toimitusjohtaja Kimmo Peuranto luovuttivat 27.4.2017 lahjoituksena 15.000 euron lahjakirjan Ylivieskan kirkon uudelleen rakentamiseen.
Nikula korosti, että lahjoituksen perustana on Osuuspankin yhteiskuntavastuu. "Vastuullisuus on sisäänrakennettu toimintaamme ja on yksi kantavista arvoistamme, joita ovat myös ihmisläheisyys ja yhdessä menestyminen. Seurakunta ja kirkko ovat tärkeä osa toimintaympäristöämme ja asiakkaidemme hyvinvointia."
Peurannon mukaan Osuuspankki haluaa pitää huolta niin omistaja-asiakkaista kuin ympäröivästä yhteiskunnasta ja paikallisyhteisöstä. "Haluamme olla tiiviisti mukana suomalaisen yhteiskunnan kehityksessä ja hyvinvoinnin lisäämisessä."
Lahjakirjan vastaanottivat kirkkovaltuuston puheenjohtaja Kalle Luhtasela (vas.), Kirkkotalakoot -keräystoimikunnan puheenjohtaja Leo Mehtälä ja kuvan ottanut seurakunnan talousjohtaja Pentti Haikola. Kuvassa oikealla lahjakirjan luovuttaneet hallituksen puheenjohtaja Pekka Nikula ja toimitusjohtaja Kimmo Peuranto.
Leo Mehtälä toivoi lahjoituksen kannustavan ja rohkaisevan myös muita yhteisöjä ja yrityksiä osallistumaan Kirkkotalakoisiin.