LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Kirkkomatkalla-kirja vie matkalle kirkkomuistoihin, Ylivieskan kirkkoon ennen tulipaloa ja Hämeen Härkätielle

Aurinko Kustannus ja Ylivieskan seurakunta julkaisivat Kirkkomatkalla-kirjan tiistaina 9.5. klo 16 toimitalo Pietarin kokoushuone Bäckmanissa, Ylivieskassa.

Kirjan teemana on nimensä mukaisesti kirkkomatka. Kaikkiaan 17 kirjoittajaa: emeritusarkkipiispa John Vikström, emerituspiispa Eero Huovinen, piispat Tapio Luoma, Simo Peura, Seppo Häkkinen, Matti Repo, Kaarlo Kalliala, kenttäpiispa Pekka Särkiö, kirjailija Anna-Mari Kaskinen sekä ylivieskalaislähtöiset muusikot Jukka Leppilampi ja Aki Hietala, pesäpalloilija Sami Haapakoski, lehtori-tietokirjailija Tuula Uusi-Hallila, puheviestinnän professori Pekka Isotalus, kanttori Tuomo Nikkola, tiedottaja Eveliina Pylväs sekä Ylivieskan kirkkoherra Timo Määttä, ovat kirjoittaneet tekstin Ylivieskan kirkon rakennusrahaston kartuttamiseksi julkaistavaan Kirkkomatkalla-kirjaan. Olennainen osa kirjaa ovat kuvat. Kirjan sivuilla tehdään Eveliina Pylvään 58 kuvan kautta ainutkertainen matka Ylivieskan kirkkoon ennen tulipaloa. Kirjan loppuosassa on kulttuurivaikuttaja Pertti Munckin kuvitteellinen vaellus vanhalla Hämeen Härkätien pyhiinvaellusreitillä. Puheviestinnän professori Pekka Isotaluksen kirkkomatka on kuultavissa tästä linkistä.

Kirkkomatkalla-kirjan on kustantanut vihtiläinen Aurinko Kustannus yhteistyössä Ylivieskan seurakunnan kanssa. Jokaisesta myydystä kirjasta kustantaja lahjoittaa 10 euroa Ylivieskan Kirkkotalakoisiin. Kirjan myyntihinta on 25 euroa. Kirja on myynnissä Ylivieskan kirkkoherranvirastossa ja kirjakaupoissa. Postitse kirjaa voi tilata osoitteesta: Aurinko Kustannus, Liukkaankuja 1, 03400 Vihti tai sähköpostilla keijo.koskimies@aurinkokustannus.fi. Tilattaessa annettava nimi, osoite, sähköposti ja/tai puhelin. Postitse kirjan hinnan 25 euroa päälle tulee 5,20 euron postituskulut.

Kirjaa olivat esittelemässä aluemyyntipäällikkö Keijo Koskimies Aurinko Kustannuksesta, kuvituksesta vastannut tiedottaja Eveliina Pylväs, kirkkoherra Timo Määttä ja kulttuurivaikuttaja Pertti Munck.

Kuva: Jussi Leppälä

Kirkkomatkalla-kirjaa esittelemässä kulttuuri-vaikuttaja Pertti Munck (vas.), kuvituksesta vastannut tiedottaja Eveliina Pylväs, aluemyynti-päällikkö Keijo Koskimies Aurinko Kustannuksesta ja kirkkoherra Timo Määttä. (Kuva: Jussi Leppälä)