LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Seurakunta osallistuu kirkkopalossa kärsineiden hautakivien korvaamiseen

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 29.5.2017:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti osallistua kirkon palossa vaurioituneiden 23 hautakiven korjaamiseen tai uudistamiseen. Seurakunnalla ei ole mitään juridista vastuuta korvata hautapaikan haltijoiden omistamia kiviä, mutta kirkkoneuvoston mielestä seurakunta voi osallistua kuluihin enintään 30 % osuudella. Vaurioita on eritasoisia ja osa saataneen kuntoon korjaamalla ja osa jouduttaneen uusimaan kokonaan. Hautakivien omistajien toivotaan selvittävän oman kotivakuutuksen korvausmahdollisuuden ja olemaan yhteydessä seurakuntaan ennen kunnostusta. Yhteyshenkilö hautakivien kunnostukseen liittyvissä asioissa on talousjohtaja Pentti Haikola, p. 0400-861047. Lisäksi selvitetään kirkkohallituksen mahdollisuutta avustaa kivien korjaamisessa. Kirkkoneuvosto päätti anoa kirkkohallitukselta myös valtakunnallista kolehtia vuodelle 2018 uuden kirkon rakentamiseen.

Kirkkoneuvosto myönsi Hanne Konttilalle palkatonta virkavapautta johtavan nuorisotyönohjaajan virasta ajalle 1.9. – 30.11.2017. Konttila osallistuu vapaaehtoistyöhön Tansanian Mwanzassa Suomen Lähetysseuran kautta. Neuvosto myönsi Konttilalle 200 euron avustuksen matkakokemusten hyödyntämiseen työssä.