LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Uusi kuusi toivon merkiksi

Kuva: Jussi Leppälä

Helatorstain messun jälkeen istutettiin kirkkomaalle kuusentaimi kirkkopalossa tuhoutuneen kuusen tilalle. Uskonpuhdistuksen ja itsenäisyyden juhlavuoden kuusen laatassa lukee Jeremian kirjasta ”Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon”. Kuusen istuttamista aloittamassa sotaveteraanit Paavo Niemikorpi ja Väinö Hannula. Istuttamista jatkoivat kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Pekka Similä, nuorten edustaja Tuomas Salo, lapsikuorolainen Klaara Niskanen ja kirkkoherra Timo Määttä. Juha Rautakoski oli avustamassa kuusen lahjoittaneesta Pyhä-Kalan Metsänhoitoyhdistyksestä. Kirkkoherra Määttä muistutti, että me istutamme, mutta Jumala antaa kasvun ja siunauksen. Tilaisuuden lopuksi lauloi Veteraanikuoro Risto Savelan johdolla.

Kuva: Jussi Leppälä