LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Kirkkotalakoot lähestyy 400.000 euroa

Ylivieskan uuden kirkon varainhankinnan suunnitteluun ja koordinointiin valittu Kirkkotalakoot –keräystoimikunta etenee hyvin keräysaikataulussaan. Lokakuun loppuun mennessä seurakunnan ja Kotiseutuyhdistyksen keräystileille on tullut lahjoituksia yhteensä 380.098 euroa. 85 seurakuntaa on lahjoittanut yhteensä 104.014 ja 16 yritystä yhteensä 62.962 euroa. Ylivieskan ja Merijärven kolehdit ovat tuottaneet 11.035 ja loput noin 200.000 ovat tulleet 400 yksityiseltä lahjoittajalta.

Kirkkotalakoiden kokonaistavoite keräykselle on rahallisesti miljoona euroa ja sisällöllisesti se, että keräyksestä välittyisi Jumalan johdatukseen luottavan seurakunnan kasvot.

Lähestyvän joulunajan Kirkkotalakoot –tuotteita ovat erityisesti Aki Hietalan ja Eliisa Sunin Joulun rauhaa –joululevy (10 e), Kirkkomatkalla –kirja (25 e) sekä joulukuun alussa ilmestyvä Hannele Lampelan ja Mirkka Näverin lastenkirja Kettu ja vanhus (25 e).