LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Kirkkoneuvosto esittää Trinitasta kirkon jatkosuunnittelun pohjaksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 15.1.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että se valitsisi arkkitehtuurikilpailun palkintolautakunnan yksimielisen suosituksen mukaisesti ehdotuksen nro 82 Trinitas jatkosuunnittelun pohjaksi ja kirkon suunnittelutehtävän antamista voittaneen ehdotuksen tekijälle.

Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksen johtajan virkaa haki määräaikaan mennessä Juha Maalismaa, Anne Sumela ja Kaisa Viinikka. Viran täyttämisprosessiin liittyy ennen virkavalintaa Kirkkohallituksen Kasvatus ja perheasiat –yksikön järjestämä psykologinen soveltuvuustutkimus ja Kalajoen rovastikunnan yhteistyön johtokunnan antama lausunto hakijoista. Kaikki kolme virkaa hakeneet haastatellaan. Haastattelutyöryhmään valittiin kirkkoneuvoston edustajiksi kirkkoherra ja Kirsi Herranen-Somero. Lisäksi haastattelutyöryhmään valittiin lääninrovasti Kari Tiirola ja rovastikunnallisen yhteistyönjohtokunnan puheenjohtaja Mauno Soronen.

Kirkkoneuvosto päätti pyytää Oulun hiippakunnan tuomiokapitulia antamaan virkamääräyksen kappalaisen viransijaisuuteen ajalle 1.2.-31.8.2018 ensisijaisesti Riikka Talvitielle ja toissijaisesti Tapio Suontakaselle.

Kirkkoneuvosto myönsi diakonissa Marja Määtälle eron diakonian virasta 1.5.2018 alkaen. Kirkkoneuvosto siirsi diakonissa Sari Viitalan KL 6:38 perusteella kokoaikaiseen diakonian virkaan siten, että virkasuhde alkaa 1.5.2018 ja julisti osa-aikaisen (60 %) diakonian viran haettavaksi 15.2.2018 mennessä.