LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Suunnitelma kirkon suunnittelun ja rakentamisen hankinnasta käyntiin

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 16.4.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto hyväksyi suunnitelman kirkon suunnittelun ja rakentamisen hankinnan käynnistämisestä. Varsinainen tarjouspyyntöaika on eri vaiheineen touko-kesäkuussa. Rakennustoimikunta miettii kriteerit suunnitteluryhmän osaamiselle, soveltuvuusvaatimuksille, valintaperusteille ja tarjousten vertailuperusteille.

Kirkkoneuvosto päätti esittää vuoden 2018 Tasekirjan toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen tilintarkastajille ja kirkkovaltuustolle käsiteltäväksi. Toimintavuotta 2017 sävytti arkkitehtuurikilpailu, Kirkkotalakoot, toimintastrategian päivitys sekä uskonpuhdistuksen 500- ja itsenäisyyden 100-juhlavuosi tapahtumineen. Tilinpäätös oli 155.608 euroa ylijäämäinen.

Marjaana Juola osa-aikaisen diakonian virkaan

Kirkkoneuvosto valitsi haastattelutyöryhmän esityksestä diakonian osa-aikaiseen (60 %) virkaan diakoniatyöntekijä Marjaana Juolan ja varalle diakoniatyöntekijä Ulla-Maija Oikaraisen. Kalajoen rovastikunnan perheasiain neuvottelukeskuksen johtajan viran täyttäminen siirrettiin jatkovalmisteluun. Neuvostolle annettiin tiedoksi kappalainen Janne Isomaan palkaton virkavapaa-anomus ajalle 3.9.-28.10.2018. Oulun hiippakunnan tuomiokapitulilta päätettiin pyytää virkamääräyksen jatkoa pastori Riikka Talvitielle kappalaisen viransijaiseksi ajalle 1.9. – 31.10.2018.

Taloushallinnon yhteistyölle jatkoa

Sievin ja Ylivieskan seurakunta ovat neuvotelleet taloushallinnon yhteistyön jatkumisesta. Ylivieskan kirkkoneuvosto on valmis omalta osaltaan julistamaan talousjohtajan viran haettavaksi. Sievin kirkkoneuvosto käsittelee asiaa 24.4. Kirkkoneuvosto nimesi Oulun hiippakunnan seurakuntien palkkaaman henkilön tietosuojavastaavaksi. Tietosuojan yhdyshenkilöksi valittiin tiedottaja Jussi Leppälä.

Nimikkosopimuksia päivitettiin

Seurakunta päivittää nimikkosopimuksen lähetysyhdistys Kylväjän kanssa. Leena ja Jari Honkakarin työ on päättynyt ja uusi nimikkosopimus päätettiin hyväksyä Israelissa toimivan Pirkko Saidin työn tukemisesta. Kirkkoneuvosto päätti lähetystyön johtokunnan esityksestä solmia myös yhteisöjäsenyyssopimuksen Medialähetys Sanansaattajat ry:n kanssa.

Suvannon pappila myyntiin

Talousjohtaja ilmoitti kirkkoneuvostolle, että Suvannon pappilan kiinteistö tullaan laittamaan myyntiin ja kirkkoneuvosto päättänee myynnistä 28.5. pidettävässä kokouksessa. Kirkkoherra kertoi terveiset Oulun hiippakunnassa toteutetun cd/dvd-levyn ”Sydämeni polkuja – Samuel Salmi” julkistamistilaisuudesta Oulun tuomiokirkossa 15.4.2018. Piispan aloitteesta jokaisesta myytävästä 20 euron hintaisesta levystä tilitetään Ylivieskan kirkon rakentamiseen 3 euroa.