LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Suurkonsertti Oulun tuomiokirkossa Ylivieskan kirkon hyväksi

Ylivieskan seurakunnan kirkko tuhoutui tulipalossa pääsiäislauantaina 2016. Seurakunta järjestää uuden kirkon rakentamiseen ja varainkeruuseen liittyen kirkkokonsertin 15.6. klo 19 Oulun tuomiokirkossa. Konsertissa kuullaan Frigyes Hidaksen Requiem for Peace –teos, jonka esittävät Lapin Sotilassoittokunta ja vahvistettu Jokilaaksojen Oratoriokuoro. Orkesteri ja kuoro toteuttavat konsertin talkooperiaatteella.

Konsertin kapellimestarina on Jaakko Nurila. Kuoron kokoamisesta ja harjoituksista vastaa Marita Kaakinen. Solisteina laulavat Virva Puumala (sopraano), Airi Tokola (altto), Aki Alamikkotervo (tenori) ja Markku Liukkonen (basso).

Konsertissa kuullaan piispa Samuel Salmen ja kirkkoherra Timo Määtän tervehdykset.

Lipun hinta on 25 euroa. Myynti alkaa kirkon ovilla klo 18. Ennakkomyynnistä vastaa lipputoimisto.fi, jonka välityksellä ennakkomyynti Oulun seudulla myös Musiikki-Kullakselta ja Ylivieskan kirkkoherranvirastosta.

Konsertin jälkeen on esillä Kirkkotalakoo-tuotteita, mm. Kirkkomatkalla –kirjaa, Juhani Palmun palaneesta kirkkopuusta tekemiä tauluja sekä vapaaehtoisten tekemiä muistoesineitä.

Ylivieskasta järjestetään myös konserttimatka tilaisuuteen. Lähtö linja-autolla klo 16.45 seurakuntakoti Marian pihasta, paluu konsertin jälkeen. Matkan hinta 40 e, sis. kuljetukset ja konserttilipun. Ilmoitt. 14.6. mennessä kirkkoherranvirastoon p. 044-7118610, Terveystie 11.

• Linkki lipunmyyntiin: http://www.lipputoimisto.fi/TilaisuusPublic.aspx?id=17240

Ensiesitys Rovaniemen kirkossa toukokuussa 2017. Kuva: Puolustusvoimat