LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Kirkon suunnittelu käyntiin

Ylivieskan uuden kirkon tilatarpeita on jo kartoitettu keväästä lähtien, mutta varsinainen allianssimallinen suunnittelu sai lähtölaukauksen 21.8. pääsuunnittelijan, projektipäällikön, suunnittelija-asiantuntijoiden ja seurakunnan rakennustoimikunnan toimesta. Suunnittelijaksi valittu Puuihme-ryhmittymä koostuu rakenne-, lvi- ja sähkösuunnittelijasta sekä kustannusohjauksesta vastaavasta. Ensimmäisessä tapaamisessa tutustumisen ohella rakennettiin luottamusta ja määriteltiin yhteisiä tavoitteita. Torstaina 23.8. kirkkovaltuusto valinnee kirkon rakentajat, jonka jälkeen he tulevat mukaan heti syyskuussa suunnittelu- ja kehitysprosessiin.

Kuvassa Ylivieskan kirkon suunnittelun lähtölaukaukseen osallistuneet suunnittelija-asiantuntijat pääsuunnittelijan, projektipäällikön ja seurakunnan rakennustoimikunnan kanssa. (Kuva: Jussi Leppälä)

Kuvan tekijä: Arkkitehtitoimisto K2S Oy

Ilmakuva kirkosta ja kellotornista. Kellotapuli on suunniteltu sijoittumaan muutaman metrin päähän entisen tapulin etupuolelle. Syksyn kehitysvaiheen aikana suunnitelmat tarkentuvat, kun rakentaja-ryhmittymä liittyy mukaan suunnitteluprosessiin. Kuvan tekijä: Arkkitehtitoimisto K2S Oy.