LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Kirkkoneuvosto esittää Ylivieskan kirkollisveroprosentin pitämistä ennallaan

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 21.8.2018:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle vuoden 2019 kirkollisveroprosentiksi edelleen 1,75 %.

Rakennustoimikunnan esitys kirkon rakentajista päätetään kirkkovaltuuston kokouksessa 23.8. Rakennustoimikuntaan valittiin aikaisemmin valittujen lisäksi vs. kirkkoherra Eija Nivala ja työntekijöiden edustaja, johtava seurakuntamestari Hannu Jussi-Pekka. Lisäksi kirkkoneuvosto hyväksyi luottamusmiesjohdon esityksen kirkkoherra Timo Määtän ja talousjohtaja Pentti Haikolan toimimisen rakennustoimikunnassa allianssin kehitysvaiheen suunnittelun päättymiseen saakka.

Tuomo Kälviän irtisanouduttua seurakunnan kappalaisen virasta 1.2.2019 alkaen, kirkkoneuvosto päätti antaa viran hakuprosessiin liittyen lausunnon Oulun hiippakunnan tuomiokapitulille. Lausunnossa ilmoitetaan, että virka on syytä julistaa haettavaksi ja että kappalaisen tehtäväalueeseen kuuluu toimiminen teologina seurakunnan nuorisotyön tiimissä, mutta työalajaosta teologien kesken voidaan tarvittaessa sopia uudelleen. Kappalaisen virkaan valittavalta pyydetään rikosrekisteriote.

Kirkkotalakoo-työryhmän puheenjohtaja Leo Mehtälä tiedotti kirkkoneuvostolle varoja olevan koossa 503 321,70 euroa. Valtakunnallinen kolehti on tuottanut tähän mennessä 25 536,21 euroa.