LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Joululahjavinkkejä Kirkkotalakoiden hyväksi

Ylivieskan Kirkkotalakoot-maratooni on vähän yli puolivälissä. Varoja on koossa jo yli 585.000 euroa. Myös joululahjoiksi löytyy monia hyviä tuotteita Kirkkotalakoiden tukemiseksi.

Uusimpina tuotteina ovat Esko Sydänmetsän suunnittelemat ja Kauko Visurin avustuksella toteuttamat rasiat ja lippaat. Ne on rakennettu palaneen kirkon alimmaisista säästyneistä tiheäsyisistä hirsistä. Rasian pohjassa olevan polttoleiman on suunnitellut ja toteuttanut Juha Alahäivälä. Tämän arvokkaan kirkkomuiston hinta on ilman kantta 35 ja kannellisena lippaana 45 euroa.

Samasta materiaalista ja samojen tekijöiden toimesta on myynnissä myös jouluseimiä, jonka hinta hahmoineen on 60 euroa sekä rukousjakkaroita 50 eurolla.

Muita mainioita joululahjavinkkejä ovat Aki Hietalan ja Eliisa Sunin Joulun rauhaa-levy (10 e), Hannele Lampelan ja Mirkka Näverin Kettu ja Vanhus -kirja sekä Kirkkomatkalla -kirja (kumpikin 25 e), Samuel Salmen Sydämeni polkuja –juhlalevy (20 e) sekä kirkkosukkia, virkattuja enkeleitä, kortteja ym. Kirkkotalakoot-tuotteet ovat myynnissä kirkkoherranvirastossa, Terveystie 11.

Kuva: Esko Sydänmetsä

Kuva: Jussi Leppälä