LOGO Isotekstinen versio | Normaali versio

Ekaluokkalaiset siunataan koulutaipaleelle

Tuhansia ekaluokkalaisia siunataan koulutielle seurakuntien järjestämissä tilaisuuksissa. Hartaushetkellä, siunauksella ja rukouksella muistutetaan Jumalan läsnäolosta lapsen koulutiellä, koulussa ja perheen elämässä.
Koulun aloittaminen on uusi elämänvaihe, joka jännittää usein pieniä koululaisia. Tilaisuuden toivotaan antavan rohkaisua arkeen ja turvallisuutta uuden tilanteen kohtaamiseen.
Ylivieskassa koulunsa aloittavien kirkkohetki ajoittuu 19.8. sunnuntai-iltaan. Kaikki koulunsa aloittavat, vanhempineen ja läheisineen ovat tervetulleita.
Parikymmentä vuotta sitten alkaneet ekaluokkalaisten koulutien siunaamiset yleistyivät seurakunnissa nopeasti. Ekaluokkalaiset siunataan koulutielle noin 80 prosentissa luterilaisia seurakuntia. (KT oa-h/jl)