Ylivieskan tiekirkossa vierailijoita ulkomaita myöten

Ylivieskan kirkossa tiekirkkokesän aikana kävi noin 610 vierailijaa Suomen lisäksi kymmenestä eri maasta. Maat olivat Ruotsi, Viro, Venäjä, Saksa, Belgia, Alankomaat, Espanja, USA, Kanada ja Yhdistyneet Arabiemiirikunnat: Dubai.

Ylivieskan kirkko toimi kesällä 2015 tiekirkkona 10.6.–20.8. välisen ajan. Kesän ajan tiekirkkona toimi useita eri kirkkoja ympäri maata. Tiekirkkojen ajatuksena on päästää matkailijoita tutustumaan kirkkoihin.Tiekirkot ja niiden vaalitut ympäristöt ovat ikkuna historiaan, arkkitehtuuriin ja kulttuuriin. Monien suosima kesäinen ohjelmanumero onkin tutustuttaa lomavieraat oman koti- tai mökkipitäjän kirkkoon. Kirkkotauolle voit yhtä hyvin pysähtyä Suomen toisella laidalla tai kotipitäjässä. Tiekirkot ovat auki jälleen ensi kesänä.