Merja Heikkinen it-asiantuntijaksi

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 22.12.2009:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto valitsi Keski-Pohjanmaan it-aluekeskuksen ohjausryhmän esityksestä it-asiantuntijan toimeen Merja Heikkisen Kajaanista. 76 hakijan joukosta 1. varalle valittiin Hannu Jussi-Pekka ja 2. varalle Liisa Jouhten. It-aluekeskus aloittaa toimintansa helmikuun alusta. Se vastaa Kokkolan, Kalajoen ja osan Raahen rovastikunnan seurakuntien it-palveluista. Aluekeskuksen tehtäviä hoitaa neljä päätoimista it-asiantuntijaa. Ylivieskan seurakunnan hallinnoiman aluekeskuksen hallinnollinen esimiesvastuu on talouspäällikkö Paavo Heinolalla. Aluekeskuksen johtokunnassa seurakuntaa edustaa tiedotussihteeri Jussi Leppälä.

Kirkkoneuvosto sai tiedoksi tuomiokapitulin päätöksen virkavapauden myöntämisestä seurakuntapastori Veli Matti Linnanmäelle 12.1.2010-5.1.2011 väliseksi ajaksi sekä virkamääräyksen antamisesta seurakuntapastorin sijaisuudesta samalle ajalle Eeva-Kaisa Laakolle. Suvannon kappelin emäntä-siivojan toimi päätettiin laittaa sisäiseen hakuun vuoden loppuun mennessä. Kiinteistöasiantuntijan palveluita palkattiin hoitamaan rakennusmestari Harri Korpi yhden viikkotyöpäivän verran ensi vuoden syyskuun loppuun saakka. Kirkkojen kameravalvonnan vaatimuksista ja aikatauluista päätettiin neuvotella vakuutusyhtiön kanssa.

Toimitalo Pietarin Bäckman- ja Lagus-kokoushuoneita luovutetaan yksittäisiin tilauksiin myös oman toiminnan ulkopuoliseen käyttöön. Varauksia hoitaa kirkkoherranvirasto. Kokoushuone Lydian käytöstä vastaa diakoniatyö, lapsityön tiloista lapsityö ja nuorisotilojen nuorisotyö. Liikuntasalin korkean käyttöasteen vuoksi tilaa ei anneta ulkopuolisille käyttäjille. Rovastikuntien yhteiseen maallikkokouluun kirkkoneuvosto lähettää neljä osallistujaa.