Seurakunta järjestää 75-vuotiaille yhteisjuhlat

Uutinen Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvoston kokouksesta 20.9.2010:

Ylivieskan seurakunnan kirkkoneuvosto päätti järjestää vuoden aikana 75-vuotta täyttäville seurakunnan jäsenille yhteisen syntymäpäiväjuhlan keväällä ja syksyllä. Uusi käytäntö alkaa ensi vuoden alusta ja se korvaa nykyiset, kotona tehdyt, 75-vuotiaden onnitteluvierailut. Yhteisjuhla järjestetään kaksi kertaa vuodessa, keväisin ja syksyisin, että kutsutut voivat valita itselleen parhaiten sopivan ajankohdan. Uusi käytäntö säästää myös henkilöstöresursseja, sillä Ylivieskassa on vuosittain noin 450 syntymäpäivävierailuin muistettavaa seurakuntalaista. Seurakunnan työntekijä vierailee jatkossakin edelleen 70, 80, 85 ja 90 vuotta täyttävien seurakuntalaisten kotona. Yli 90 vuotta täyttäviä muistetaan vuosittain.

Kirkkoneuvosto päätti tarjouskilpailutuksen perusteella ottaa seurakunnan vakuutukset Ifistä. Puukauppatarjouskisan voitti Junnikkala Oy. Kalajokilaakson Metsänhoitoyhdistys valtuutettiin puukaupan hoitamiseen sekä hakkuutähteiden ja Joonaalan ojalinjareitiltä kaadettavien puiden myyntiin.

Seurakunnan avoimena olevien virkojen täyttämisestä päätetään kokonaispakettina loppusyksyn aikana talousnäkymien perusteella. Seurakuntamestarin tehtäviin etsitään määräaikaista työntekijää ensi vuoden maaliskuun loppuun saakka. Neuvosto päätti lähettää seurakuntavaalitiedotteen ensimmäistä kertaa marraskuun vaaleissa äänioikeuttaan käyttäville nuorille äänestäjille.